محسن
محسن



جهان

  هر روز صبح که از خواب پا می شم با اخبار جور واجوری مواجه می شم که مثلا تو فلان کشور چه اتفاقی افتاده یا مثلا کجا جنگ شده واقعا چقدر از این اخبار درسته منظورم اینه که به خاطر مسائل انسانی یا ملیه نه به خاطر قدرت طلبی یک عده یادمه که یه جا میخوندم که دروغ در تاریخ سابقه ای به اندازه ی خود تاریخ داره واقعا هم حرف راستیه مثلا من خودم یا خیلی از جوونای دیگه اطلاعات درستی درباره ی وقایع بزرگ نداریم مثلا واقعه ی هلوکاست . هر حکومتی در هرجای جهان سعی میکنه تا خوبی های خودش رو برجسته کنه و بدی هاش رو بپوشونه و در مورد حکومت های گذشته مطالب غیر واقعی بد رو برجسته کنه این ها رو برای این گفتم که بگم مثلا من که می خوام در مورد یه واقعه مثل هلوکاست تحقیق کنم در ایران با یک نوع ودر اروپا و آمریکا با یک نوع دیگه ودر عین حال در روسیه با یک نوع متفاوت از اطلاعات رو برو میشم ولی کدومشون راست میگن؟ کتاب های یکسان در کشور های مختلف هم حتی باهم تفاوت دارند .این فقط یک نمونه بود واز این مسائل تو این دنیا خیلی زیاده تا حالا حکومتی ندیدم در هیچ جای این دنیا که حقیقت رو همونجوری که هست نشون بده و به نوعی می خوان که به سود خودشون اون رو نشون بدهند حالا تکلیف ما چیه ؟ یه روز داشتم رادیو گوش می دادنم یک خانومه که از کانادا تماس گرفته بود در مورد جامعه مرد سالار ایران می گفت اگر ما مادر ها پسرهامون رو طوری تربیت کنیم که مرد  و زن رو یک جور ببینند و بین مادر و پدرشون فرقی نذارند و به ما {زنان} پایین تر از مرد ها نگاه نکنند این مسایل پیش نمی یاد و جامعه به این سمتی که هست پیش نمی ره من سنگ زنهارا به سینه نمی زنم . حرف من اینه که اگر مادر و پدر ها با اگاهی کامل از مسائل انسانی بچه بزرگ کنند به نفع کل بشریته  واین جاست که ارزش حرف معلم پرورشی روشنفکرم رو در سال دوم دبیرستان می فهمم که می گفت در کشور های متمدن انسانها وقتی می خوان بچه دار بشن قبلش کتاب های مختفی رو می خونند که بفهمنند که اصلا تحویل دادن یک انسان به جامعه چه مسئولیت بزرگیه از جمله کتاب امیلی از جان جاک روسو که در این کتاب امیلی پسر خیالی نویسنده است و گفته که مثلا اگر امیلی دروغ گفت با هاش چه جوری رفتار کنم یا اگر دزدی کرد با هاش چه جوری رفتار کنم که از اشتباهات زندگیش درس بگیره و انسان درستی رو به جامعه تحویل بدم که جامعه ی درستی مثل اونی که سقراط گفته رو داشته باشیم در ضمن در انتها  خوام در مورد معلم پرورشی سال دومم بگم که این مرد واقعا انسان روشنفکری بود نه این که  بیاد مثل بقیه معلم پرورشی ها چه می دونم اصول یا فروع دین رو یاد بده  . هیچ چیزی از اسلام وهیچ دین دیگه ای نمیگفت اما در عوض  اون اومد از تاریخ اروپا و انسان های بزرگ تاریخ و انقلاب های بزرگ دنیا نظیر انقلاب کبیر فرانسه و ...برامون صحبت می کرد و   واقعا من رو با اصول جدید جامعه پیشرفته  آشنا کرد و فکرم رو همه جوره با مسائل و مشکلاتی که اروپا برای رسیدن به اینجا تحمل کرد آشنا کرد و اصول جدید انسانیت در قرن حاضر رو نه فقط به من بلکه به همه ی ما یاد داد ولی متاسفانه بیشتر بچه های کلاس ایشان رو بسیار مسخره می کردند و من فهمیده بودم که اینها چه کلاسی رو از دست دادند.اما ایشون تاثیر بسیار زیادی روی نحوه ی تفکر من نسبت به دنیا و زندگی گذاشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید


 

محسن

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان محسن و آدرس bow.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





کوتاه اما زیبا
ردیاب خودرو

 

 

زندگی
چهارشنبه سوری یا چهارشنبه آخر سال
a new music sung by baran
ای خدا
نوروز
چهار شنبه سوری
تمدن نازکا
سفر
سلام بچه های کنکوری
سلام به همه بچه های کنکوری
جهان
پاییز
تشکر
کنکور
من

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 28316
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1